Facebookannonsering
Våra kunder ser fantastiska resultat när de väljer att annonsera genom oss.
Nedan har vi listat ett litet urval av de resultat som våra många annonser genererat.
Om ni är intresserade av att annonsera på Facebook får ni gärna kontakta oss
Nedan har vi listat ett litet urval av de resultat som våra många annonser genererat.
Om ni är intresserade av att annonsera på Facebook får ni gärna kontakta oss
|
Fullt ös på invigningenUnder december 2014 och januari 2015 hjälpte Effective Marketing en Friskis & Svettis lokal att synas på Facebook inför sin invigning. Totalt under hela annonskampanjen nådde man 328 602 relevanta personer och genererade 13 453 klick mot webbplats samt 5 606 övriga åtgärder såsom kommentarer, gilla markeringar, delningar och nya följare.
Annonseringen bidrog till att många Täbybor sökte sig till lokalen under invigningsveckan och man nådde även uppsatt försäljningsbudget med hästlängder. Utöver bildannonsering körde vi även annonsering av filmen Evolution of Täby som skapats av Mats Janson på Ownit.
|
Fullbokad & dubbelbokad vid varje annonseringstillfälleSommaren 2014 hjälpte vi första gången Gällöfsta Konferens att marknadsföra sina Löpar- och Yogaevent på Gällöfsta Herrgård. Eventen blev fullbokade och genererade försäljning som gav igen investeringen flera flera gånger om. Andra gången vi annonserade eventet blev det inte bara fullbokat på Yogan, Gällöfsta fick in så mycket anmälningar genom Facebook att man var tvungen att lägga in en extra dag, även den fullbokad. Dessutom nådde man ut till runt 100 000 personer med sitt varumärke och drev trafik i tusental till sin webbsida.
Gällöfsta annonserar även återkommande för Mors Dag, Fars Dag och julbord med väldigt bra resultat både på Facebook och på Herrgården. |
Bootcamp Challenge - Slutsålt!Military Fitness annonserade sitt event Bootcamp Challenge under januari 2015. Man valde att rikta annonseringen mot två olika målgrupper, en som redan har ett tydligt intresse mot lite hårdare träning, och en som skulle locka in en bredare målgrupp.
Utöver räckvidden på nästan 200 000 bokades hela 450 platser till eventet under annonseringstiden och Military Fitness nådde uppsatt budget för eventet två månader innan deadline. Själva dagen blev en fullbokad succé. |