Jag fick i uppgift att ta fram en plan för hur Portal kunde använda sociala medier för att nå ut och engagera inför invigningen. Planen skulle sedan presenteras för Klas och sambon Sanna, som också är inblandad i verksamheten.
Det här blev ett projekt som tilltalade mig på en personlig nivå. Jag kan visserligen knappt koka ett ägg utan att misslyckas, men jag är en stolt foodie. Till min stora lycka är min sambo utbildad kock och startade resturang Monster i Malmö för lite över tre år sedan. Jag skötte Monsters sociala medier under öppningen och trots att Monster inte hade samma förutsättningar som Portal lyckades vi bli bäst i världen på Facebook och jag skapade en riktigt stark närvaro på sociala medier bara på några månader. Jag förstod därför att detta var ett projekt som kunde bli riktigt bra. Och det blev det. Portal öppnar om bara några dagar men har på bara några månader lyckats få över 1 100 följare på sin Facebooksida och över 1 400 på Instagram enbart genom att de arbetat rätt och haft bra förutsättningar. Deras engagemangsgrad ligger oerhört högt och det är ett nöje att följa dem på både Facebook och Instagram där matbilder blandas med råvaror, atmosfär och personliga inlägg. Och om ni gillar god mat bör ni absolut planera in ett besök när ni har vägarna förbi Stockholmsrestaurangen, det kommer i alla fall jag att göra. Portals målsättning är att laga okomplicerad mat, med tydliga smaker och bra råvaror där maten med enkelhet ska kombineras och lyftas av god dryck. Ser verkligen fram emot mitt första besök.
0 Comments
Leave a Reply. |
Effective MarketingEn blogg om sociala medier. Information, nyheter, utveckling och inspiration. Arkiv
October 2020
Kategorier |