Att jobba med att nå de som besökt din webbsida är en bra idé när som helst på året, men speciellt under julhandeln när konkurrensen är så hög och det är så svårt att nå ut och nå rätt personer. Då bli det desto viktiga att nå de som faktiskt redan känner till er och är närmare ett köp.
Genom att rikta din marknadsföring mot de som redan besökt din sida kan du öka chansen till att de du når faktiskt köper dina produkter eller tjänster. Och det kan du göra först när du har installerat en Facebookpixel och börjat spåra händelser på sidan. Om du inte redan installerat en Facebookpixel är det verkligen hög tid att göra det nu om du ska kunna använda dig av denna funktionen under julhandeln. En pixel behöver nämligen tid att samla data innan du kan börja använda den. Hör gärna av dig om du behöver hjälp med att installera en Facebookpixel.
0 Comments
Leave a Reply. |
Effective MarketingEn blogg om sociala medier. Information, nyheter, utveckling och inspiration. Arkiv
October 2020
Kategorier |