Det finns tre misstag som många företag gör som resulterar i att man lägger ner en massa tid i sina sociala medier som aldrig omvandlas till resultat.
Det vanligaste är att man inte inte marknadsför sina inlägg alls. Då har man lagt en massa tid på att ta fram och lägga upp innehåll, men man når inte ut i den utsträckningen som man kan. Budget för marknadsföring på sociala medier är dessutom en väldigt låg kostnad i sammanhanget. För de som marknadsför sina inlägg så är det också otroligt många som inte riktar sin marknadsföring mot rätt målgrupp. Detta är också otroligt viktigt om du vill ha resultat på sociala medier. Att lägga en budget på sin marknadsföring men inte rikta den rätt är som att slänga pengar och tid i sjön. Den tredje vanliga missen företag gör är att inte mäta och utvärdera sina resultat. Att ständigt se över dina resultat är det enda sättet att alltid försäkra dig om att du får ut så mycket som möjligt av den tid du lägger på dina sociala medier. Hör gärna av dig om du behöver hjälp.
0 Comments
Leave a Reply. |
Effective MarketingEn blogg om sociala medier. Information, nyheter, utveckling och inspiration. Arkiv
October 2020
Kategorier |