I går meddelade Instagram en nyhet som fick Internet att reagera ganska starkt. Man gick ut med den nya uppdateringen till appen som man kallar Stories, en funktion som gör det möjligt för användare att lägga upp korta filmklipp och bilder ihopsatta till en film som sedan ligger uppe i 24 h. För alla som använder Snapchat idag låter det säkert bekant? För alla er som inte känner till Snapchat så är det exakt detta som man redan kan göra på Snapchat.
Om vi bortser från att det nu pratas om att välja sida (Team Snapchat eller Team Instagram?) och bara ser till funktionen så är Stories ett fantastiskt sätt att marknadsföra sig på. Jag har länge väntat på att fler, och framför all en äldre publik, skulle upptäcka Snapchat så att företag fick en anledning att jobba med Stories i sin marknadsföring. Det verkar som att den utveckligen kommer att ske något snabbare nu. Om ni vill testa Stories på Instagram måste ni först uppdatera appen. Era Stories blir då synliga ovanför ert flöde som små profilbilder som ni kan klicka på. Instagram har naturligtvis laddat en egen story där de förklarar hur det fungerar för er som fortfarande är osäkra på vad det här innebär.
0 Comments
Leave a Reply. |
Effective MarketingEn blogg om sociala medier. Information, nyheter, utveckling och inspiration. Arkiv
October 2020
Kategorier |