Just nu jobbar jag för fullt med ett projekt för Grennaskolan. Det är ett samarbete med Mats Janson, en copywriter jag har haft nöjet att arbeta i projekt med ett par gånger tidigare, med bland annat Friskis & Svettis i Täby och Bowl4Joy. Med i projektet är även filmskaparen Cristian Bogdan, en riktigt duktig filmkonstnär som jag för första gången har nöjet att samarbeta med, samt superduktiga ljudteknikern Eric Gefvert. Detta är den typ av projektform som jag trivs bäst i. Här är alla inblandade specialister på sitt område, alla är hungriga och engagerade och har ett enda fokus: att se till så att allt blir så bra som möjligt. I det här projektet existerar inga trötta anställda som går hem klockan fem. Här finns inga egon som vill synas eller ta plats. Här finns bara kunskap, samarbete, vilja och en massa yrkesstolthet. Ett riktigt drömprojekt med andra ord. Filmerna som vi annonserar på Facebook och Instagram går ut på att visa upp vad som gör Grennaskolan unik i syfte att försöka locka fler elever att söka till skolan. Ett fantastiskt roligt projekt där man fokuserar på precis rätt saker för sociala medier: värden, känslor och vad som är unikt för avsändaren. Allt detta presenteras dessutom på ett personligt sätt och håller löftet om att man faktiskt erbjuder något som de flesta andra skolor inte gör. Hade jag varit 16 hade jag anmält mig direkt. Nedan har ni ett ihopklipp från flera av de tio filmer vi arbetar med. Övriga finns tillgängliga här.
0 Comments
|
Effective MarketingEn blogg om sociala medier. Information, nyheter, utveckling och inspiration. Arkiv
October 2020
Kategorier |