Den 1 oktober i år kommer Instagram att öppna upp möjlighet för annonsering även på den svenska marknaden. I USA fick utvalda företag möjlighet att testa annonsering 2013 innan man öppnade upp för en bredare marknad. Michael Kors fick äran att stå för den första Instagramannonsen i historien. Under förra året öppnade man upp möjligheten till annonsering i bland annat Kanada och Australien och nu kommer turen till Sverige.
Man ska genom Instagramannonseringen ha möjlighet att lägga upp länkar som gör det möjligt för annonsören att skicka kunden till en sida, donera pengar eller ladda ner en applikation. Det ska även gå att målgruppsanpassa annonserna till en relevant målgrupp, precis som det redan går att göra på Facebook. Jag tror att den här funktionen kommer att ge företag ett stort värde, och även användarna om funktionen används rätt. Längtar med spänning på att få sätta igång med Instagramannonsering till gamla och nya kunder. Källa: Dagens Industri.
0 Comments
Leave a Reply. |
Effective MarketingEn blogg om sociala medier. Information, nyheter, utveckling och inspiration. Arkiv
October 2020
Kategorier |