Effective Marketing
  • Om oss
    • Sekretesspolicy
  • Tjänster
    • Hyr in en specialist
    • Utbildning på plats
  • Case
    • Turtle Wax
    • Kattjouren
    • Frölunda Torg
    • Friskis & Svettis
  • Kunder
  • Blogg
  • Kontakt
Bäst i världen på Facebook
- och andra resultat

Picture

Bäst i världen på Facebook

Vi lyckades få upp Monster Bar & Steakhouse som bästa företaget inom kategorin Restaurang & Café på Facebook när de bara haft öppet i 2 månader. Genom att enbart marknadsföra sig på Facebook & Instagram omsatte Monster Bar & Steakhouse 10 miljoner sitt första år. 
Och att bygga upp en bra Facebooknärvaro lönar sig på sikt. I maj 2015 postade vi ett inlägg inför Hamburgarens dag med en blygsam annonseringssumma på 140 kr. Tack vare Monsters redan starka Facebooknärvaro och en fantastiskt träffsäkert inlägg nådde man ut till 132 544 personer, fick 2 819 likes, kommentarer och delningar och engagerade 17 577 personer. Inlägget resulterade i fullsatt resturang och försäljningsrekord tre dagar i rad. 
Picture
Picture
Picture

Förutom Monster har ytterligare en av Effective Marketings kunder lyckats bli bäst i världen i sin kategori och ytterligare tre deltagare från Effective Marketings utbildning har klättrat upp som bäst i Sverige.

Picture

Strategi till Mat-Tinas varumärke Jättegott

Ett av våra första projekt var att skapa en strategi till Tina Nordströms (aka Mat-Tina) varumärke Jättegott by Tina Nordström. Vi fick följande respons på uppdraget:

"Effective Marketing har en bred och djupgående kunskap i hur man lyckas med marknadsföring i Sociala Medier och bidrar dessutom med många kreativa förslag på kampanjer och samarbetspartners. Vi upplevde Effective Marketing som professionell, lyhörd och samarbetsvillig. Vi rekommenderar varmt andra företag att arbeta med Effective Marketing om man är osäker på hur man ska närma sig Sociala Medier"

 Jonas Rigner, Delägare av Jättegott by Tina Nordström


Picture

Strategi till Nordens största grönsaksgrossist

Sommaren 2013 tog Effective Marketing fram en strategi & rekommendation för STC Greenfoods varumärke, Eden, för hur de borde arbeta med Sociala Medier. 

Picture

Strategi & handlingsplan inför Shoppinghelgen

Sommaren 2014 tog vi fram en strategi och en hands-on handlingsplan på Facebook & Instagram inför Commerce Skövdes stora shoppinghelg i Oktober. Utfallet gave en enorm boost på Facebook & Instagram med stor spridning av varumärket, många nya följare och kundström in till köpcentrat. 

Picture

Årsrapportering - Facebook och Instagram

Både 2015 och 2106 utförde Effective Marketing årsrapporter till Frölunda Torg för deras resultat på Facebook och Instagram.

2015 arbetade vi dessutom löpande under året med mätningar och konsulthjälp för att nå ut och skapa rätt innehåll. Det gav resultat. På Facebook ökade Frölunda Torg med över 400% i engagemang och 800% i räckvidd. På Instagram ökade de med 660% fler likes och 778% fler kommentarer.

Under 2016 ökade även räckvidd och engagemang, men inte lika radikalt. Vi kunde dock mäta en mycket jämnare nivå mellan inlägg. 
​ 

Strategi & handlingsplan för Frölunda Torg

Våren 2015 tog vi fram en strategi och en hands-on handlingsplan på Facebook & Instagram för Frölunda Torg som kommer att implementeras under året. 
Effective Marketing  I  info@effectivemarketing.se  I  +46 709 40 98 83
  • Om oss
    • Sekretesspolicy
  • Tjänster
    • Hyr in en specialist
    • Utbildning på plats
  • Case
    • Turtle Wax
    • Kattjouren
    • Frölunda Torg
    • Friskis & Svettis
  • Kunder
  • Blogg
  • Kontakt