Bäst i världen på Facebook
- och andra resultat
- och andra resultat
Bäst i världen på FacebookVi lyckades få upp Monster Bar & Steakhouse som bästa företaget inom kategorin Restaurang & Café på Facebook när de bara haft öppet i 2 månader. Genom att enbart marknadsföra sig på Facebook & Instagram omsatte Monster Bar & Steakhouse 10 miljoner sitt första år.
Och att bygga upp en bra Facebooknärvaro lönar sig på sikt. I maj 2015 postade vi ett inlägg inför Hamburgarens dag med en blygsam annonseringssumma på 140 kr. Tack vare Monsters redan starka Facebooknärvaro och en fantastiskt träffsäkert inlägg nådde man ut till 132 544 personer, fick 2 819 likes, kommentarer och delningar och engagerade 17 577 personer. Inlägget resulterade i fullsatt resturang och försäljningsrekord tre dagar i rad.
Förutom Monster har ytterligare en av Effective Marketings kunder lyckats bli bäst i världen i sin kategori och ytterligare tre deltagare från Effective Marketings utbildning har klättrat upp som bäst i Sverige. |
Strategi till Mat-Tinas varumärke JättegottEtt av våra första projekt var att skapa en strategi till Tina Nordströms (aka Mat-Tina) varumärke Jättegott by Tina Nordström. Vi fick följande respons på uppdraget:
"Effective Marketing har en bred och djupgående kunskap i hur man lyckas med marknadsföring i Sociala Medier och bidrar dessutom med många kreativa förslag på kampanjer och samarbetspartners. Vi upplevde Effective Marketing som professionell, lyhörd och samarbetsvillig. Vi rekommenderar varmt andra företag att arbeta med Effective Marketing om man är osäker på hur man ska närma sig Sociala Medier" Jonas Rigner, Delägare av Jättegott by Tina Nordström |
Strategi & handlingsplan inför ShoppinghelgenSommaren 2014 tog vi fram en strategi och en hands-on handlingsplan på Facebook & Instagram inför Commerce Skövdes stora shoppinghelg i Oktober. Utfallet gave en enorm boost på Facebook & Instagram med stor spridning av varumärket, många nya följare och kundström in till köpcentrat.
|
Årsrapportering - Facebook och InstagramBåde 2015 och 2106 utförde Effective Marketing årsrapporter till Frölunda Torg för deras resultat på Facebook och Instagram.
2015 arbetade vi dessutom löpande under året med mätningar och konsulthjälp för att nå ut och skapa rätt innehåll. Det gav resultat. På Facebook ökade Frölunda Torg med över 400% i engagemang och 800% i räckvidd. På Instagram ökade de med 660% fler likes och 778% fler kommentarer. Under 2016 ökade även räckvidd och engagemang, men inte lika radikalt. Vi kunde dock mäta en mycket jämnare nivå mellan inlägg. Strategi & handlingsplan för Frölunda Torg
|